هفته فیلم کرمانشاه در جدول پخش شبکه مستند سیما

به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در هفته جاری، اولین نامگذاری به استان کرمانشاه اختصاص داده شد

 

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، این شبکه قصد دارد جهت معرفی فرهنگ آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری هر استان، جدول پخش و آنتن شبکه را در برخی هفته ها به نام هر یک از شهرهای ایران نامگذاری و اختصاص دهد و چینش ریل آنتن پخش را در هفته های نامگذاری شده به مستند های مرتبط با آن شهر قرار دهد.

در ادامه این تصمیم گیری به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در هفته جاری، اولین نامگذاری به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

مستند 65 دقیقه‌ای"ساکنان رود قره سو" به تهیه کنندگی و کارگردانی آزیتا رصافی می‌باشد که به بررسی تاریخچه، فرهنگ و آداب و رسوم شهر قدیمی و تاریخی کرمانشاه می پردازد. این مستند یکشنبه 31 تیر ماه ساعت 20:00 پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 1:00 و 10:00 خواهد بود.

مستند 50 دقیقه‌ای "زیر چکمه بیگانگان" به تهیه کنندگی و کارگردانی غلامحسین منوچهری صفا می باشد که روایتی است از حمله متفقین به کرمانشاه که یعد از ورود متجاوزین به کرمانشاه اتفاق هایی مانند گرسنگی و ناامنی و بیماری و دخالت های متجاوزین در امور مختلف مردم باعث وقوع درگیری های متعدد مردم و عشایر استان به صور مختلف با متجاوزین می گردد وآسایش و امنیت از آنها سلب می شود. این مستند دوشنبه 1 مرداد ماه ساعت 20:00 روانه آنتن شبکه مستند می شود. تکرار آن نیز روز بعد ساعت 1:00 و 10:00 خواهد بود.

 

مستند 45 دقیقه‌ای "زاگرس ماندگار" به نویسندگی و کارگردانی ایرج جباری است که به معرفی فرهنگ و تمدن کرمانشاه در گذر تاریخ می پردازد و به نوعی معرفی کننده چهره تاریخی و باستانی این استان می باشد. این مستند سه شنبه 2 مرداد ماه ساعت 20:00 از آنتن شبکه مستند پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 1:00 خواهد بود.

مستند 45 دقیقه‌ای "سوسن در سحر می شکفد" به کارگردانی روح‌الله اکبری روایت زندگی سوسن رشیدی، زن عشایری ورزشکار و قهرمان در رشته کیک بوکسینگ است که چالش های پیش روی او برای انجام این ورزش را روایت می کند. این مستند چهارشنبه 3 مرداد ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 1:00 و 10:00 خواهد بود.

مستند 30 دقیقه‌ای "سفر به طبیعت" به کارگردانی عابدین محمدی می باشد که در این مستند دیدگاه های ورزشکاران خارجی قبل و بعد از ورود به ایران و کرمانشاه بررسی می‌شود. همچنین در این فیلم جاذبه های طبیعی استان کرمانشاه به تصویر کشیده شده است. این مستند نیز پنجشنبه 4 مرداد ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 1:00 و 10:00 خواهد بود.

جمعه 6 مرداد ماه نیز دو مستند "بر فراز چارزبر" اثری از سمیه ذاکری خطیر و مستند "قلمرو حیات" به کارگردانی عابدین محمدی روی آنتن شبکه مستند می رود. مستند 60 دقیقه‌ای "بر فراز چارزبر" روایت عملکرد شجاعانه نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس، به ویژه در زمین گیر کردن منافقین در عملیات مرصاد است که ساعت 20:00 و مستند 30 دقیقه‌ای "قلمرو حیات" که به حیات وحش و محیط زیست جانوران در استان کرمانشاه می پردازد که ساعت 22:00 از شبکه مستند سیما پخش می شود.

 

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها