تدارک ویژه شبکه مستند در ایام انتخابات ریاست جمهوری

ویژه برنامه های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از شبکه مستند سیما

 

مجموعه مستند ۲۸ قسمتی «آن سوی سفر» درباره دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم می‌باشد که جنبه تشویقی برای حضور در انتخابات خواهد داشت. این مجموعه هر روز ساعت ۱۹:۰۰ و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ و ۲۴:۰۰ بامداد می باشد.

مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «انتخاب خدمتگزار» این مستند سعی دارد تا در هر قسمت در کنار تعریفی ساده از یک حرفه، انتظارات صاحبان آن حرفه را از دیدگاه رئیس جمهور آتی از زبان ایشان بیان کنند. در هر قسمت از این برنامه به موضوعات مشخصی از زوایای مختلفی از جمله: سیاست های خارجی و برجام، اقتصاد، آموزش و پرورش، آب و محیط زیست، مسکن، کشاورزی، صنایع غذایی، علم و فناوری، ورزش، فرهنگ وهنر، اخلاق و فضای مجازی، صنعت و تولید داخلی و سلامت به آن پرداخته می‌شود.

این مستند از روز شنبه ۱۹ خرداد هر روز ساعت ۲۰:۰۰ روانه آنتن خواهد شد.

مستند «گشت آورد» این مستند گشت زنی برای بررسی مسائل و دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز کشور و ارائه راه حل برای آنهاست. مستند «گشت آورد» در قالب دو قسمت به موضوعاتی از قبیل: بررسی مشکلات دو قطبی سازی انتخابات می پردازد.

این مستند پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ و بازپخش آن ساعت ۲۴:۰۰ بامداد، جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین بخش‌هایی از مستند «آن سوی مناظرات» در ۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای که به پشت صحنه آماده سازی فضای مناظرات انتخابات ریاست جمهوری پیشین، توسط کارمندان و متخصصان رسانه ملی می‌پردازد.

قسمت اول این مستند سه‌شنبه ۱۵ خرداد و قسمت دوم پنجشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ و قسمت سوم یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

مجموعه مستند « مناظره » که به تاریخچه فرآیند و بررسی آداب و رسوم مناظرات گروه ها و احزاب مختلف بعد از انقلاب می‌پردازد. در این برنامه نامزدها با هم بحث و گفتگو می‌کردند و در مسائل مختلف کشور و برنامه هایشان صحبت می‌کردند.

« مناظره » در ۴ قسمت ۳۰ دقیقه ای، روزهای زوج ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.

همچنین مستند « به نام قانون » تاریخچه شکل گیری شورای نگهبان و تایید صلاحیت کاندیداهای منتخب انتخابات مخلتف و نحوه نظارت این شورا بر انتخابات را به تصویر می‌کشد.

این مستند سه شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

مستند کوتاه «آق سو، شعبه ۲۳» روایتی متفاوت درباره ارسال صندوق های آرای رأی به مناطق کوهستانی و صعب العبور که اهمیت و تاثیر گذاری بسزایی در رأی های مردمی را نشان می‌دهد، در مرحله آماده سازی پخش می‌باشد.

مستند «تمرین برای حضور» درباره انتخابات دانش آموزی در مدارس سراسر کشور که فضایی دغدغه مند و شاد برای تربیت نسل آینده کشور در نظر گرفته شده است، آماده پخش می‌باشد.

مستند "شناسنامه" به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و همچنین نقش «شناسنامه» به عنوان مهم‌ترین سند هویتی هر شخص در جامعه می‌پردازد که برای پخش مرحله آماده سازی و پخش می‌باشد.

همچنین میان برنامه هایی شامل بیانات حضرت امام رحمة الله عليه و مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره شرکت مردم در انتخابات، نماهنگ های ملی و انتخاباتی و... برای پخش در نظر گرفته شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۸ تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها