نگاهِ عمیقی به سیستم زندان های ایالات متحده‌ی آمریکا در « دوران »

سیزدهمین (13th) به شبکه مستند می‌آید

 

به گزارش روابط ‌عمومی شبکه مستند، این مجموعه به نقد و بررسی مشکلات، معضلات و افول غرب از نگاه خود مستندسازان غربی پرداخته و مستندهایی با همین رویکرد را به نمایش می‌گذارد.

در هر قسمت از این مجموعه، کارشناس مدعو درباره موضوعاتی با همین رویکرد صحبت می‌کند و سپس یک مستند خارجی چالش برانگیز دوران اخیر، پخش خواهد شد.
سیزدهمین (13th) مستندی جنایی و تاریخی محصول سال ۲۰۱۶ کشور آمریکا به کارگردانی آوا دوورنای است و سعی می‌کند رابطه سیستم قضایی آمریکا و تبعیض نژادی در این کشور را بررسی کند. نام فیلم از اصل سیزدهم قانون اساسی آمریکا گرفته شده است که اجرای برده‌‎داری درمورد زندانیان را توجیه می کند.

« سیزدهمین » در جشنواره نیویورک به نمایش درآمد و مورد استقبال همه جانبه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. همچنین این مستند و پس از حضور در جشنواره های بین المللی فیلم موفق به دریافت ۳۲ جایزه شد و همچنین توانست نامزد دریافت ۴۶ جایزه دیگر شود؛ جالب است بدانید این مستند مورد تحسین تعداد زیادی از منتقدان سینما قرار گرفت و در هشتاد و نهمین مراسم اسکار، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شد.

عوامل تولید مجموعه برنامه "دوران" عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان:مجید اسکندری، سردبیر: احمد قجاوند، کارگردان: امین سوئیزی، کارشناس: دکتر مهرداد حلال‌خور، مجری: مصطفی صادقی

این قسمت ۱۰۰ دقیقه‌ای در "دوران"، چهارشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۱۷:۰۰ پخش می‌شود و باز پخش آن روز بعد ساعت ۴:۰۰ و ۹:۰۰ می‌باشد.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها