بررسی گذشته و حال صنعت کفش در شبکه مستند

 

فیلم مستند پاپوش از نگاهی به گذشته تاریخی نوع پاپوش های بومی و ملی ایرانیان آغاز می شود و با گذری کوتاه به  قصه الگوها و طرح های مورد استفاده اقوام مختلف می رسد. استفاده از کالای با کیفیت داخلی برای زنده ماندن این صنعت یکی از اهداف اصلی فیلم است. البته تلاش شده تا با استفاده از گرایش نسل امروز به تنوع در پوشش و میل به برند پوشی، این باور که برند ایرانی هم ارزش افتخار کردن دارد، به بینندگان منتقل شود.


این فیلم درباره صنعت ریشه دار تولید کفش با نگاهی افتخار آمیز ولی گذرا به تاریخچه آن است و همچنین نگاهی علمی، اجتماعی و نقادانه به نوع سلیقه نسل امروز دارد که متاسفانه اغلب فاقد هویت است، رویکردی مقلدانه دارد، از عنصر آگاهی بی بهره است و بخشی از جامعه را وادار به همرنگ شدن با دیگران و پیروی از آنان می کند. 


این مستند در یک قسمت 40 دقیقه ای با مشارکت دفتر تبلیغات هوشمند و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تولید شده و روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش و تکرار آن ساعت 24 بامداد و پنجشنبه ساعت 10صبح خواهد بود.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: امیر یوسفی، نویسنده و پژوهشگر: امیر یوسفی  و مجتبی محمودی، تدوینگر و صداگذار: عباس کتابی، گرافیست: آیلا یوسفی و سحر خدایار پاریزی،نور، تصویر و صدا: مهدی علیمحمدی، گوینده متن: حامد باقری تنها و مجری طرح: پسند بابایی



تماشای مستند

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها