«جلال‌الدین محدث ارموی» در قاب مستند

 

فیلم مستند «حدیث محدث» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمدابراهیم حائری دوشنبه، 22 آبان ساعت 21 از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، حائری که پیش‌ازاین ساخت و تولید فیلم‌های مستندی چون «بادرنجبویه»، «بر فراز آب» و «عمری با چوب» را در کارنامه‌اش خود ثبت کرده، این بار نیز بر یکی از ظریف‌ترین و برجسته‌ترین نقاط اوج فرهنگ استانی و ملی آذربایجان غربی انگشت نهاده است.

حائری گفت: «حدیث محدث» مستند پرتره‌ای از سید جلال‌الدین محدث ارموی احیاگر میراث مکتوب شیعه است، چهره ماندگاری که مورداحترام مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان مذهب تشیع است.

وی افزود: این استاد دانشگاه تهران 70 کتاب را تصحیح، تألیف و ترجمه کرده و آثار پژوهشی و علمی ارزشمندی بر جای گذاشته که پس از گذشت سال‌ها از وفاتش هنوز مرجع مطالعاتی و تحقیقاتی پژوهشگران به شمار می‌آید.

این کارگردان گفت: این مستند که طی دو ماه در تهران، ارومیه و قم تولیدشده، در گفتگو با تعدادی و از اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه تهران و همچنین پسر مرحوم محدث ارموی به ابعاد مختلف شخصیت این عالم بزرگوار می‌پردازد.

وی هدفش از ساخت این مستند را معرفی چهره‌های شاخص علی به جوانان عنوان کرد و افزود: جوانان فکر می‌کنند همه‌چیز را می‌توان به‌راحتی به دست آورد درحالی‌که شخصی چون محدث ارموی زمانی که در مشهد مشغول تحصیل علم بود نامه‌هایی را که از سوی خانواده و دوستان دریافت می‌کرد ناگشوده باقی می‌گذاشت مبادا تمرکز خود را در یادگیری و دانش‌اندوزی از دست بدهد.

حائری بابیان اینکه افرادی ازاین‌دست می‌توانند الگوی مؤثر جوان امروز باشند، تصریح کرد: معرفی افرادی ازاین‌دست مساوی با معرفی مفاهیمی چون تلاش و پشتکار است و ساخت چنین برنامه‌هایی در شناساندن الگو‌های روشنگر جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

این مستند امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 8:30 بازپخش خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها