خبر مستند: نشست خبری هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

 

نشست خبری هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، امروز با حضور اهالی رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این نشست خبری، حسین زارع زاده مدیر شبکه مستند و دبیر هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، جزییات برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

زارع زاده به اهداف این دوره از جشنواره تلویزیونی مستند اشاره کرد و گفت: همواره دغدغه تلویزیون توجه به آحاد مختلف جامعه بوده و در سند تحول سازمان صدا و سیما به عدالت و عدالت گستری توجه ویژه ای شده است. در شبکه مستند این وظیفه را بر دوش خودمان احساس می کنیم که در این راستا قدم برداریم. در دوره دوم تا هفتم جشنواره از بین 36 جایزه، 26 جایزه به هنرمندان شهرستانی تعلق گرفته است. علاوه بر این، در همین دوره از 3910 اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده، 2317 اثر که حدود 60 درصد آثار می باشد، مربوط به شهرستان هاست. این موضوع نشان از توجه ویژه شبکه مستند به موضوع عدالت گستری است.

دبیر هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند درباره بخش های مختلف جشنواره گفت: " فیلم مستند"، "مجموعه مستند"، "عکس مستند" و" مستندنگاری" از جمله بخش های این دوره هستند. البته امسال بخش تازه ای به جشنواره اضافه شده است که آن را تبدیل به رویدادی بین المللی خواهد کرد و آن هم بخش "ویژه فلسطین" است. با توجه به اتفاقات تلخی که در سرزمین های اشغالی در حال رقم خوردن است و برای بازتاب جنایت های رژیم صهیونیستی این بخش را به جشنواره اضافه کرده ایم. در فراخوان جشنواره، مهلت ارسال آثار تا 25 مرداد ماه پیش بینی شده است. داوری ها در آبان ماه خواهد بود. در پایان نشست خبری، از پوستر هشتمین جشنواره بین المللی تلویزیونی مستند رونمایی شد.

 

 

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها