به اضافه مستند

به اضافه مستند - 1 - نقد مستند ادوارد

«به اضافه مستند» به تهیه کنندگی یاسر فریادرس و کارگردانی محسن کریمیان با اجرای امین قدمی با پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون به بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند خواهد پرداخت.

مستند «ادوارد» روایتی از زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام ادوارد است که 38 سال از زندگی‌اش را در غربت و اسارت گذرانده است. او در سال 1359 یعنی اوایل جنگ ایران و عراق اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌‌های عراق سپری می‌کند. او به ناگاه به سازمان مجاهدین می‌پیوندد و حدود 12 سال را در اردوگاه اشرف می‌گذارند. ادوارد پس از خروج از سازمان مجاهدین به آلمان می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند.

در این فیلم مستند داستان زندگی ادوارد و ماجرای رهایی او از دست منافقین روایت می‌شود. او از روزهای تلخی حرف می‌زند که اسیر تفکر و ایدئولوژی سازمان منافقین بوده و حالا نیز دوری از وطن را تجربه می‌کند. مستند ادوارد پیش از این در جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جایزه شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی برنامه با حضور جواد موگویی و سرگه بارسقیان برگزار خواهد شد و موضوع این فیلم مستند درباره سازمان مجاهدین خلق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به اضافه مستند - 1 - نقد مستند ادوارد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها